แนวทางการสร้างคำขวัญที่ยอดเยี่ยม
- Identification. A good slogan must stay consistent with the brand name either obviously stated or strongly implied. ระบุ. สโลแกนที่ดีต้องอยู่ที่สอดคล้องกับชื่อแบรนด์ทั้งที่ระบุไว้ชัดแจ้งหรือโดยนัยอย่างยิ่ง It's better to include the name of your business to it. จะดีกว่าที่จะรวมชื่อของธุรกิจของคุณไป
- Memorable. Some of the best taglines or slogans are still being used today, even though they were launched several years ago. ที่น่าจดจำ. บาง taglines ที่ดีที่สุดหรือคำขวัญยังคงถูกใช้ในวันนี้แม้ว่าจะมีการเปิดตัวในช่วงหลายปีที่ผ่านมา
- Beneficial. Reveal your purpose and benefits of the product by conveying the message in consumer language. ประโยชน์. เปิดเผยจุดประสงค์และประโยชน์ของผลิตภัณฑ์ของคุณโดยการสื่อข้อความในภาษาของผู้บริโภค Turn bad into good. เปิดเลวเป็นดี Suggest the risk of not using the product. แนะนำความเสี่ยงจากการไม่ได้ใช้ผลิตภัณฑ์ Create a positive feeling for the consumers. สร้างความรู้สึกที่ดีสำหรับผู้บริโภค
- Differentiation. In an overcrowded market, companies on the same industry need to set themselves apart thru their creative and original tagline or slogan. แตกต่าง. ในตลาดแออัด บริษัท ในอุตสาหกรรมเดียวกันจะต้องกำหนดตัวเองออกจากกันถึงความคิดสร้างสรรค์และสโลแกนเดิมหรือสโลแกนของพวกเขา
- Keep it simple. Use proven words and short keywords. ให้มันง่าย. ใช้คำพูดที่พิสูจน์และคำหลักที่สั้น One word is usually not enough. หนึ่งคำนี้มักจะไม่เพียงพอ
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น